August 25, 2010

yang telah berlalu~~

alhamdulillah ari ni dah 15hari umat islam berpuasa..dengan cuaca yg agak tidak menentu terkadang boleh menggugat iman sesiapa sahaja utk tidak berpuasa..namun kita tahu..kita berpuasa kerana Allah dan Dia tahu dan tidak pernah alpa dgn apa yg kita lakukan..aku yg duk terperap kat dlm umah ni pun terasa bahang panasnya sang mentari..inikan pula si pekerja buruh binaan dan org2 yg bekerja di bwh teriknya matahari..hanya Allah sahaja yg tahu hati dan perasan mereka..namun aku harap mereka tabah menghadapinya kerana ganjaran Allah tidak terhitung banyaknya..

yang telah berlalu biarkan ia berlalu..jadikan pengajaran utk menempuhi hari seterusnya..dan hari muka usah terlampau difikirkan..kelak hari yg sedang dilalui kini kan banyak lompangnya..namun lumrah aku sebagai manusia sering terfikir akan masa depan..warna apakah masa depanku nanti..bagaimanakah coraknya..

masa depan boleh difikirkan..tapi usah khuatir..kerana kita ada Allah yg menentukan warna dan coraknya..yg perlu kita buat adalah berusaha dan berdoa..

fikir tapi jgn khuatir~~

p/s: jumlah entri blog berkadar langsung dgn mood aku..kalo mood ok banyakla entri kan menyusul..tp kini mood x berapa ok disbbkan beberapa prkara..hohoho..T_T

2 comments:

aku mzke said...

alah.. nor..

yg sy tgk, byk x ok je moodnye dr ok.

dan lg 1, kalu mood ok pn... sikit jgak postnye.

Insyirah said...

a'ah la..sy pun rs mcm tu..slh la..sbnarnya mood x ok lg banyak entri muncul...hehe..^_^

 

blogger templates | Make Money Online