August 1, 2010

bukan cerita luar biasa


cerita 1: kisah ni berlaku beberapa ari lepas sewaktu bersarapan pagi di sebuah restoren mamak dgn seorang kwn berbangsa cina


mamak: mau minum apa?
wong : teh tarik campur ais
aku : dlm hati aku ckp (wah mcm best je dgr air teh tarik campur ais ni) sy pun sama la.. nak teh tarik campur ais
mamak tu senyum semacam je kat aku..walau aku dh rasa mcm pelik tp aku buat-buat biasa je..then kami order makanan..

lps beberapa ketika datang la air teh tarik campur ais tu..trkejut aku bila yg datang tu rupa2nya hanyalah teh ais..huhu rasa nak nangis pun ada..malu btol..patutla mamak td senyum semacam je..mesti die ckp aku ni main hentam je..pastu aku explain la kat kwn aku tu bahawasanya yg die order tu adalah teh ais..die ckp kenapa sama je warna dgn teh tarik..sbb tu dia ckp teh tarik campur ais..hoho..akukah yg bersalah???


cerita 2: kisah ni berlaku semalam di pasar malam tanjung malim..aku pergi dgn gha, yus dan ct..kami berpecah sbb trlalu ramai org..aku dan gha, yus dan ct..masa dah nk blik tu aku terperasan ct mcm mencari-cari sesuatu..

aku: cari apa ct?
ct : cari dadih..
aku: oo dadih ada jual kat depan sana..

kami pun pergi la gerai yg aku maksudkan tu..tp ct mcm msih tercari-cari juga 'dadih' yg dia nak tu padahal dadih tu mmg ada dpn mata kami..

aku: ct ni la dadih
ct : bukan yang ni..dadih yg campur soya tu..
aku: la..tu bukan dadih..taufufa la..

aku nak tergelak pun ada..kesian pun ada..nak patah balik pun dh ramai sgt org..lagipun dh dkt pukul 7..lagi la ramai org..sesape yg pernah dtg cni mesti tau betapa sesaknya pasar malam kat cni..nak jalan pun ssh..konklusinya kami x jadi la beli 'dadih' yg ct nak tu..


kisah ini kisah biasa..tiada yg luar biasa..lumrah manusia..terkadang sukar menafsir apa yg dirasa..jika tidak kena pada tempatnya huru-hara la jadinya..tanpa gambaran sukar menjelaskan apa yg diinginkan..kita punya rasa yg berbeza..itulah uniknya manusia..

2 comments:

aku mozu said...

menarik cite2 ni.. dan paling menarik bile teh tarik campur ice.

Kt terengganu femes ngn air buah gelas besor. Masalahnye, sy xleh nk sebut betol2. selalu tersasul.. "air gelas buah besor!"

Teh o ice limau.. pn pernah sebut teh o limau ice... susahnye nk sebut betol.

Insyirah said...

mzke,
oo yeke.haha kalakar je..
tp mmg bese la tu tersasul..sy pun slalu gak trsasul..tp x ingat utk ayat ape..hehe

 

blogger templates | Make Money Online