August 26, 2010

nyaris dilanggar??


mlm td masa nk lintas jalan aku hampir2 dilanggar sebuah kete..hoho rs mcm terkejut gak sbnarnya..ntah apa yg aku tgh fikirkan ms tu..sebenarnya aku ni mmg tersangat la takut nak lintas jln..kalo nak lintas pun mesti aku pegang kwn sebelah..kalo sorang2 lak aku akn pastikan btol2 xde kenderaan dulu baru aku lintas..[penakutnya aku kan?? hoho] sian kete tu trpaksa brek mengejut..aku pun x pasti die trkejut tgk tetibe ada org melintas atau die trkejut tetibe ada objek putih lintas dpn die..masa tu aku pakai telekung sbb nk g terawih..hehe

byk btol perkara yg bersarang kt kepala skrg..mmg tersangat la menyerabutkan..dan mlm td aku mimpi tetibe rambut xde sblh..hoho tersangat la menggerunkan..teruk sgt ke keadaan yg aku alami skrg??? berat je rasa kepala ni..org ckp kalo byk sgt berfikir nanti rambut makin kurang..emm kena ubah persepsi ni..sabar sabar dan teruskan bersabar..sesudah kesulitan pasti ada kemudahan..yakin dan percayalah duhai insan~~

oo lupa nk cerita..ari sabtu lps sblm masuk bulan ramadan aku naik moto g pasar malam..masa tu hujan tapi aku n dayah nk jugak pergi pasar malam tu..masa pergi ok je lagi sbb br stat hujan..tp ms nak balik punyalah kuat angin..mmg rasa terhuyung-hayang je motor..dan tetibe aku terasa mcm nak terjatuh kebelakang sbb helmet berat sgt..jadi kepala aku nak terkebelakang..nasib baik aku sempat pegang dayah..kalo x..nauzubillah..

angin..lembut menyapa dan mendamaikan kita..namun terkadang angin jua mampu memusnahkan harta benda..tanda kekuasaan dan kebesaran Allah~~

6 comments:

adeqsayang said...

haishhhhhhhhhh....mcm2 la awk ni noba...ermm..ape la mzke nk komen kali ni..hihi..papepun..tk cr k..la tahzan..innallah ma'na..^_^

aku mzke said...

kite diajar, kalau marah dalam keadaan berdiri, cara bersabarnya adalah segera duduk. Marah itu unsurnya panas seperti api, maka penyejuknya wudhu, unsur sejuk seperti air... Ini supaya kita tidak mengambil tindakan yang bukan2.

Oleh tu, Nor...

Kalau rase kepala tu banyak benda nk difikir, duduk la dulu tenang2 kan hati. Jgn bawa kenderaan atau melintas jalan. Bahaya..

aku mzke said...

ade periuk ade loyang,
sibuk je adeqsayang!!!!

Insyirah said...

adegsayang,
hehe itula yg dinamakan kehidupan..tidak lari dari pelbagai ujian..syukran..jzkk..^_^

Insyirah said...

mzke,
terharunya dgn kata2 yg diberi..appreciate it very much..thnx ye..

haha kelakar je pantun 2 kerat tu..adeqsayang jgn mrh yer..^_^

adeqsayang said...

xpe2..x kisah ponn sbb time2 nk raye ni mmg nk pkai loyang..nk wat kuey ry...hihihi....thanx again mzke...;pppp

 

blogger templates | Make Money Online