July 25, 2009

aku, die & pelangi

dulu..

sinarku sering menyinari hidupnya..mewarnai setiap kegelapan serta ketakutannya..menenangkan kegelisahannya..memayungi setiap langkahnya..membuatnya tersenyum bahagia..

namun kini..

die telah menemui si pelangi..cantik mewarnai di kaki langit..mealpakannya..membuatnya melupakan diriku yang setia menyinari dirinya yang dulu..

dan masa terus berlalu..dia tetap leka memandang pelanginya yang indah..diriku tidak lagi diendahkan..aku bukan lagi mataharinya yang dulu..

dan aku..kan ku biar dirinya mengejar pelangimya..biarkan ku disini terus menyinari yang lain..yang sudi dipayungi cahayaku..

++++++++++++tiada janji yang sering ditepati melainkan berjanji bahawa mentari kan muncul pada esok hari...namun apakah kita mampu untuk melihatnya???++++++++++++



ni gambar tapai potato..entry sebelum ni xsempat upload...mungkin tiada lagi entry baru buat seketika.......harap bersabar..^_^











15 comments:

ANIEMZ said...

aku, die & pelangi.. entri yg jiwang2.. pahni kursus nge k. no la.. nok jiwang2 dengn zubir pulok.. hehe..

Insyirah said...

bole2..no halnya..hehe

p/s:entri ni tiada kne mngena dgn yg msih hdp mahupun yg tlh mninggal dunia..^_^

voltox said...

baca blog awk mcm baca novel la nor..best2..

andai pelangi tiada lagi..pasti sidia teringat kembali pada diri mu nor..hehehe..ntah pape je sy ni..

sepandai2 tapai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga..tak gitu nor..

Insyirah said...

voltox..

pelangi kan muncul kembali..dont worry..hehe

tupai x melompat..tupai alaf baru terbang..^_^

ldi3s said...

aku jadi matahari,
org ketiga jadi pelangi,
yg si 'die' tu tak de watak ke kak nor??
bg la watak angin ke..
sesuai gak..takde pendirian.
skejap gi kat matathari pastu tiba2
beralih kat pelangi plak..
hehe...bleh ke kak nor?

voltox said...

tapi nor..sy kata tapai yg melompat..mungkin tapai alaf baru kan nor..hehehe

idi3s

andai aku jadi matahari..ku redha andai dia jadi harimau..hari hari pun takpe..

tentang pelangi..usah bimbang..kerana ia akan muncul kembali seperti kata nor..

Insyirah said...

voltox,

tApai bole melompat sbb tlh menglami proses fermentation..tp tUpai tetap melompat sbb itu hukum alam..

Idi3s,

pandai la..ni mesti dh dpt aura jiwunk2..hehe..btol gak..bole jd angin..tp kalo jd lalang yg ditiup angin lg sesuai kot..^_^

ldi3s said...

ala kak nor,kalo jadi lalang,kecik je la kuasa die..1 jd pelangi, 1 jd matahari n tiba2 yg satu lg jd lalang. xpower la camtu kak nor.bg die jd angin ribut taufan baru kaw sket.hehehe..cbuk je

en voltox,

awk xleh jd matahari,sbab watak matahari tu sesuai utk pompuan je.mengikut kak nor, jantina awk lam surat beranak laki2

voltox said...

nor

setelah difikir masak gulai tapai..sy rasa sidia layak jd diri dia sendiri..hehehe

oo idi3s..oo matahari ni watak dlm cerita matahari tu ke..sy igtkn apa td..amek la watak tu..sy tanak..

adeqsayang said...

maafkan diriku kerana menjadi pelangi dalam hidupmu..bukan niatku untuk mengganggu kebahgiaan mu..(^_^)

haha..jiwang la plak tetibe..;p

Insyirah said...

adeqsayang..
kalo awk pelanginya xpe..
saya pasrah dan redha..ahaks

adeqsayang said...

anda pasti??hehe..

Insyirah said...

adeqsayang..
x sure la..dh 1% je pasti..hehe

voltox
si dia adalah lalang yg sbnrnya memerlukan matahari tp berpaling pd pelangi..

ldi3s said...

setelah diperkenankan oleh duli2 yang maha mulia bdk2 umah no 20,taman u,jalan u 1/2, entri ni telah memenangi anugerah entri plg byk komen.tahniah untuk kak nor n rumetnya iaitu sy..tq

Insyirah said...

wah my rumet promote dr sndiri..hehe

 

blogger templates | Make Money Online