September 22, 2010

iktibar perjalanan

alhamdulillah setelah lama bercuti raya aku kembali ke TM..kembali meneruskan rutin2 harian di sini..hari raya pertama agak penat sbb ramai tetamu yg hadir..dr pagi smp ke malam..masa kami sekeluarga tiba di rumah selepas solat sunat raya dh ada beberapa tetamu yg tiba dulu sblm kami..menunggu utk mnjamu slera..masakan mak mmg femes 1 kampung..^_^

dan raya tahun ni juga membawa mzke dan adiknya ke rumahku..mzke ni kwn skerja masa kat usim dl..tp aku hanya menghidangkan kuih raya dan air minuman sahaja..dh la prtama kali dtg..mesti mzke dh xnak dtg thn dpn..hoho..kebetulan ms die dtg ada mak n ayah je..dan mereka bersembang seolah2 dh lm knl..aku plak trasa dipinggirkan..pndai gak mzke n adiknya amek hati org tua ni..hehe [mzke, thn dpn dtg lg ye]

oke hbs cite raya..dan mlm td aku n niza [kwn upsi] naik bas ke TM..pg td smp TM dlm pukul 6.30am..slalunya pukul 4.30am or 5am dh smp..waktu bertolak mlm td jam 9pm..tp br 15min perjalanan tayar bas pancit..nsb baik ms tu bas x laju sangat..pastu trpaksa la kami naik bas lain..tggu punya tggu jam 10pm br bas lain smp..aku n niza mulanya ingat dh nk tdo..tp punya la laju driver tu bw bas..mmg rs gerun yg teramat..aku dh mula pening2 sbb bas terhuyung hayang je..kami hanya mampu berdoa moga2 selamat smp..

dlm sdar x sdar skali lagi bas berhenti..aku tgk jam hampir pkul 1am..kami skali lagi diarahkan utk naik bas lain..nasib baik la aku x bw brg byk sgt..kalo x maunya rs nak mengamuk..hoho..alhamdulillah bas kali ni x laju lagi mcm bas sebelum ni..dan aku n niza dpt la juga tdo..akhirnya kami tiba ke TM dgn selamat..amin..

iktibarnya fikirla sndiri..hehe..dlm kita mnempuh hidup ini ujian itu pastikan tiba..bukan hanya skali bahkan berkali-kali..terkadang kita rs kita x mampu utk menghadapinya namun percayalah..setiap kesulitan pasti ada kemudahan..Allah sentiasa bersama org-org yg bersabar..~~

3 comments:

adeqsayang said...

ehem3...dlu msjid kg sy je..akhirnye smpai gak ke umah sy...hihihi..lalalalala.....^_~

Insyirah said...

sblm smp umh sy smpat lg singgah msjid kg sy dulu tu..haha

(One) SiTi* said...

Kak nor, pembetulan link website saya,
http://wansiti.blogspot.com/
patut la kak nor kata saya bukan pembaca setia blog kak nor,
sadish...........
T_T

 

blogger templates | Make Money Online