April 7, 2011


dulu zaman kanak-kanak dan remaja saya cukup manja..walau tampak agak kasar tapi hakikatnya saya seorang yang manja..maklumla anak perempuan tunggal..=p zaman kanak-kanak saya diisi dengan permainan budak lelaki..memang saya bermain bola sepak, berbasikal, masuk hutan, dan memiliki beberapa laras senapang dan pistol mainan..namun disebalik semua itu saya tetap anak yang manja..bila di rumah semua kerja yang agak 'berat' dibuat oleh abang-abang saya..hatta membuka penutup botol minuman pun saya 'tak mampu' lakukannya sendiri..bila dikenang kembali saat itu pasti tersenyum sendirian..

dan masa terus berlalu..semakin hari saya semakin kenal erti hidup ini..dugaan, ujian, kepedihan yang dilalui mematangkan diri ini..kini saya telah mampu membuka penutup botol minuman sendiri..dulu saya tidak pernah untuk mencuba membuka sendiri..bila keadaan memaksa, saya cuba membukanya..dan akhirnya saya berjaya..yang pedih telah pun menjadi penawar..~~

begitulah hidup ini..jika kita tidak pernah mencuba untuk melakukan sesuatu..kita tidak akan tahu setakat mana kemampuan kita..jangan berputus asa dan terus berusaha selagi terdaya..dugaan yang hadir adalah sebagai ujian untuk kita terus hadapi hidup ini dengan tabah..sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang bersabar..

5 comments:

aku mzke said...

pENDek jE taPi aGak MenaRiK kAndunGan enTRy ni. tAhNIah!!

Insyirah said...

aku mzke,

AGAK menarik je ke? knp x menarik? hehe..

pendek je tp menarik komen awk.. terima kasih..=)

cik gha said...

ni terkena penangan ...dlm botol ke?haha

aku mzke said...

Eh, salah ke agak menarik?

'Agak' tu pun dah menunjukkan kehebatan.

Contoh ayt:
1. Rumah awk agak besar.
Seerti : Besar giler umah awk.

2. Ko agak2 la sikit!
Seerti : Perangai ko dah lebih ni, aku tampar kang!

3. Sy main agak jer letak seerti 'agak' yg kat atas.
Seerti : Hahaha... salah ke sy cakap? My opinion la.

Insyirah said...

cik gha,
haha..x la..kebetulan je tu..

mzke,
komen awk buatkan sy tergelak
seerti : awk ni sesuai jd pelawak..=)

 

blogger templates | Make Money Online