March 10, 2010

Miliki bahagia...

Indahnya hidup andai bahagia sering bertamu..manisnya hubungan jika bahagia berpanjangan..siapa yg tidak inginkan bahagia..semua berharap untuk mengecapinya..namun tahukah kita apa itu bahagia??? Macam mana agaknya rupa bahagia..bagaimana perasaan tika bahagia menyapa..sedarkah kita bila bahagia hadir dalam hidup kita..mana datangnya bahagia..

Bahagia dan derita..ada bahagia muncul la derita..ada derita terbitlah bahagia..andai kita tidak pernah kenal erti derita..erti sedih..erti susah..erti perit..erti pedih..bilakah kita akan rasai erti bahagia..bahagia hadir tatkala segala penderitaan dan kesusahan berakhir..usah takut menghadapi kesulitan andai ingin mengecapi kebahagiaan..mohonlah pertolongan dan petunjuk dari Allah..Allah tahu apa yang terbaik buat kita..segala yang dihadapi pasti ada hikmah yang tersembunyi..walau sekarang segalanya kabur..segalanya nampak payah..kelak pasti muncul yang terbaik dariNya..namun lumrah manusia terkadang sukar menerima apa yang telah ditakdirkan..sedih dan kecewa pasti menjerat diri..bersangka baik pada Allah agar bahagia dunia dan akhirat milik kita..terkadang kita minta apa yang kita inginkan tapi Allah beri apa yang kita perlukan..dan itu adalah yang terbaik untuk kita..tanda “Sayang” Allah buat kita yang sering mengharap rahmat dariNya..

Jika kita mengejar akhirat..dunia akan datang pada kita..namun jika kita mengejar dunia..akhirat akan jauh dari kita..renungkanlah..

rasai derita untuk miliki bahagia~~

blog ni akan "berhibernate" buat seketika..owner blog ingin melepaskan rindu bersama keluarga dan menghadiri kenduri-kendara..harap bersabar yer..^_^

tahniah buat fida- bakal menamatkan zaman anak dara
tahniah buat ira- telah bertunang dan bakal mengikuti jejak fida
tahniah buat yus- bakal bertunang
cik gha n cik b..jangan nak langkah bendul yer..*_^

11 comments:

yuhazlina said...

weh...belum bertunang lg...tak rasmi lg..enthkan jd enthkan tidak..tunggulah disahkan status dl....

gha said...

xkira2,nk lgkh jgk..hehe~

aku mzke said...

Mule2 sy tertny2 jugak nape post berkaitan derita n bahagia...

Rupenye2 diakhir post, ade ucapan tahniah utk rakan2 yg kawin n tunang. bru sy phm.. hehehe.

Insyirah said...

yus,
yela sy ckp bakal bertunang tu..btol la BAKAL = akan bertunang..hehe
insyaAllah jadi tu nanti..=)

Insyirah said...

gha,
nak langkah pun langkah la..x kisah pun..bila msnya tiba xkan terlambat atau tercepat..*_^

Insyirah said...

mzke,
em nsib baik fham jugak..sy br cadang nk post entri "miliki bahagia 2"...hehe

adeqsayang said...

hihihi...bru perasan ade psnn tuk sy rupenyee..hahahaha...insyaAllah kakak tue, adik mude xkan lgkh bndul...kkk tue sorg da tmt zmn bjg da..tggl la kkk tue sorg lg...hahahahahaha..papepun kalo agk2 da nk tmt kan zmn bjg tu, inpom awai2 naaaa...umah tu da la dokek bona nk poieeee..hihi...mmmmmmmuuuuaaaaaaaahhhhhhhhhhhh....

to mzke...sblm pi, sggh msjid kg sy naaa....hahaha...

Insyirah said...

adeqsayang,
em ingatkan awk dh x jengah blog ni..haha..
insyaAllah nt kakak tue inpom awai2 naa...^_^

awk g ngn mzke la nt..sng sket sggh "masjid kg sy" skali..kwang3x..

adeqsayang said...

hahaha..mane bley..mzke kan gi awai sbb nk meraikan mjlis....lgpun die kna tngu kt paga msjid kg sy tu..kalo x nnti sume ttamu sesat..hahahahaha...sy dtg lmbt...xpe2..nnti sy cri sape2 yg nk tman sy...hihi...(^_^)v

voltox said...

betul tu nor..sy setuju dia gi ngan mzke..barula sepadan gitu..^_^

Insyirah said...

em kalo adeqsayang g ngn mzke awk nk g ngn sape plak voltox..hehe

 

blogger templates | Make Money Online