August 30, 2009

beberapa hari sblm ramadhan aku post psl kisah 4 ramadhan lepas..kisah laptop dicuri..thn ni alhamdulillah tiada kehilangan tanggal 4 ramadhan..namun 8 ramadhan memberiku kabar duka..kehilangan wang..mungkin 12 ramadhan depan lain pula kisahnya..entah aku masih ada pd waktu itu atau sebaliknya..wallahua'lam...

kisahnya bermula lepas trawih mlm td..29082009..tetibe rumetku tnye tentang cutton bud yg tlh pn diguna kt ats comforter die..die ingt aku punye..aku ckp la mmg bkn aku pnye..(xkan la aku nk ltak kt ats cmforter die..mesti aku buang dlm tong smpah)..namun disbbkan hanya aku dan die penghuni blk tu maka die ingat aku..dan kami mula trtanya2 siapa pnye sedangkan hanya aku dan die dlm blk tu..dan aku rs sblm kami pergi trawih td tiada pape kt ats cmforter die..dan kami mula curiga....mmg tiada pape yg berubah dlm blk tu..kdudukan handset aku, laptop, kamera sumenya sm..TAPI..kdudukan purse aku lain..dan mmg sah wang aku tlh hilang..huhu..rs nk trcabut je jantung aku tgk duit utk byr sewa umh+bil air+api lesap..wang rumetku juga trut hilang..hampir 2ratus lbih duit kami dikebas..T_T

kami hnya tggl ber-4 kt umh sbb yg lain blk smpena cuti merdeka..3org prgi trawih dan hanya sorg tggl kt umh..blk plak aku knci..tp knci blk rumetku ada kt ats meja study die kt ruang tamu..bila tnye hosmet yg tggl kt umh tu die ckp xde bunyi pape dan die plak duk dlm blk die je tgk cite korea..dan bkn niat aku utk mnuduh..tp bila mengikut logik di akal tdk mungkin ada org luar yg msuk sbb hanya duit yg diambil..dan smpat plak pencuri tu korek telinga die..smpat plak die cari cutton bud kt blk tu..brani plak pncuri tu brlama2 dlm blk aku sdangkan die tahu ada yg lain dlm rumah tu..sumenya mnjadi celaru dan keliru..ingin mnuduh namun aku msih waras utk tdk memfitnah org..

alhamdulillah handset, laptop dan kamera ku tdk diambil..mungkin ini dugaan dari Allah utk mengujiku dan mengajar aku mnjadi hamba yg bersyukur..stiap kejahatan ada balasannya dan setiap kesabaran ada ganjarannya..yakin dengan Allah..

11 comments:

voltox said...

cotton bud tu awk boleh amek sbg bukti nor..DNA senang2 je dapat melalui cotton bud tu..lg satu..cuba guna lie detector nor..seseorang tu akan rasa berdebar jantung bila dia buat salah..tanya la suspek utama tu..ehehe..

apa pn nor..takziah

adeqsayang said...

wah..dugaan lg ramadhan taun ni..huhu..banyak2 besabo yea meknor..n stiap kali jd, msti ade suspek utama..hehe..btul gak kate voltox tu..maklumla org forensik kan, cpt je die bg idea..hehe..papepun sabo bnyk2 ek..moge2 tegerak ati "suspek" tu nk pulangkan balik duit tu..kalo yea pun nk blik raye xde duet, jgnla amik duit org..kabo baik2 ke kaknor, mesti die bg pinjam nye..tul x noba??hehe..

nurQaseh said...

yeke voltox..

awk amek la tlg cek bole..ehehe..cutton bud plastik bole ke..

adeqsayang,

thnx so much..doakan sy tabah..

ANIEMZ said...

erm.. sabar la banyak2 ye.. nasib pencuri tu berhati perut lagi.. kalu dia kebas semua, tak dapek nak nolong..

mungkin ianya satu kifarah dosa kite yang lalu.. ALLAH nak ampunkan dosa kak nor yg dulu2 supaya Ramadhan tahun ni lebih berat sebelah pahala dari dosa..

p/s: pengotor sungguh pencuri tu ye.. rumah kite dah tak selamat.. takut2.. jangan la curi duit anim.. daku dalam kemiskinan sikalang..

ldi3s said...

be the first to read your entry but always not the first to leave comment.
refuse to be the leader =)
i try to sengeh sorg2 like kerang busuk just to make my heart happy.
that money really worth to me.
i plan to buy something that i really admire.
but at last...huhuhuhuhu..
apa la nasib kita kak nor..

nurQaseh said...

to aniemz,

insyaallah msih mampu brtahan dan brsabar lg ni..nsb baik uncle x suh tkar sendiri tombol pintu..kalo x lg kopak duit..huhu..
kite kne wat smayang hajat+bc yasin rmai2 nt..tggu sume dtg dl..anim lead ye..

to ldi3s,

sbr la rumetku syg..huhu..
seems like we need to collect as much duit ry as possible..hehe

voltox said...

kalau awk nk sy tolong boleh je nor..sy bg awk 20 sen..cukup kot utk beli gula2..

nurQaseh said...

to voltox,
sy xmkn gula2..mkn coklat yg mhl jer..^_~

yuhazlina said...

Dugaan di bulan yang mulia ni.Nak wat mcmana dah nak terjadi...Maaflah pada ketika itu masih di kg. Tidak dapat menolong.Kalau tidak mesti saya ada sorang-sorang di luar.Agak-agknya kena culik kot saya ni ur perkara ini tak terjadi.

adeqsayang said...

coklat yg di"pos" shj...^_~

Insyirah said...

to yuhazlina,
xpela mende dh nak jd..sy redha dan pasrah..btol kata aniemz..maybe utk kifarah dosa sy yg tlh lalu..

 

blogger templates | Make Money Online