December 12, 2011

penakut~~

saya penakut..ya itu memang saya akui..tapi saya bukan penakut macam lirik lagu yuna..

apa yang saya takut?? saya takut bersendirian, saya takut lintas jalan sorang-sorang, saya takut bawa kereta..tapi kini keadaan memaksa dan saya terpaksa..walau cuba dihindari namun itulah yang harus saya lalui kini..

"kenapa tak balik, rumah kan dekat je.." hampir setiap hari soalan yang sama diajukan..saya jawab "saya takut lintas jalan.." tapi itu semua dijawab di dalam hati..tak mampu rasanya untuk terlalu berterus-terang..bila ditanya saya hanya mampu tersenyum..dari rumah ke tempat kerja saya cuma perlu melintas jalan..jalan yang agak sibuk dengan kereta, motorsikal, lori, basikal dan segala-galanya..jadi setiap hari saya cuma melintas 2 kali sahaja..datang dan balik kerja..

petang semalam sewaktu saya ingin melintas jalan datang seorang lelaki menghampiri saya.."cik kalau ada kereta baru lintas, tak ada kereta jangan lintas ye.." hahaha..saya hanya tersenyum..mungkin dia nampak saya berdiri terlalu lama di tepi jalan..menunggu jalanraya lenggang untuk saya melintas..teruk kan..tapi itulah saya..
jangan minta hidup yang mudah..tapi pintalah hati yang tabah untuk kita hadapinya..semoga saya lebih berani mengharungi setiap detik..insyaAllah..~~

December 6, 2011

perubahan~~

rasanya masih belum terlambat untuk saya ucapkan salam maal hijrah 1433H buat semua umat islam..semoga hidup kita akan lebih terarah..

tahun baru pastinya ada azam dan impian baru walaupun azam yang lalu masih belum terlaksana..tapi alhamdulillah banyak juga impian lalu tercapai..semoga tahun ni banyak azam terlaksana dan banyak impian tercapai..insyaAllah..

perubahan yang saya lakukan sempena tahun baru ni adalah pindah rumah..memang tersangat la penat..hidup sendirian di rantau orang tidak semudah yang difikirkan..harap rumah baru di tahun baru ni akan memberi lebih keselesaan dan lebih menjamin keselamatan..

dunia ibarat ladang..di sinilah tempat untuk kita bercucuk tanam..hasilnya akan dituai di akhirat kelak..andai tanaman kita tidak sempurna maka hasilnya nanti pasti banyak celanya..tanggungjawab itu bukan mudah..di sini kita menanggung di sana akan kita jawab..semoga tahun baru ini diri kita berubah ke arah yang baik dan lebih baik..

nama yang baik ditinggalkan dengan akhlak yang baik..jadi marilah sama-sama kita perbaiki diri..~~

 

blogger templates | Make Money Online