October 23, 2010

dalam hati ada taman..~~


Maaf andai entri kali ni agak terpanjang..ku ingin sekali mencoretkan pengalaman sepjg berada di bumi permai ini..Hampir dua tahun aku berkelana di bumi tanjung malim..pengalaman yang ku kutip di sini sememangnya tersangat berharga dan tiada nilainya..

Di sini ku kenal erti persahabatan..bertemu dengan kawan2 baru dan memulakan hidup baru bersama mereka..kalau dulu kawan2 ku semuanya hampir sebaya..tapi di sini kutemui mereka dalam pelbagai peringkat usia..sememangnya begitu ketara corak pemikiran aku dan mereka..pengalaman mereka dikongsi bersama agar hidup dilalui dengan jayanya..dan kawan2 sebaya..macam2 perkara dilakukan bersama..kekadang bergelak ketawa bersama, berbalah tak semena-mena dan jua berkongsi kisah suka dan duka..emm pasti ku rindukan kalian semua….

Di sini jua ku kenal perit jerih sebuah kehidupan..serasa baru kini ku kenal dunia yang penuh warna..jika dulu ku begitu gemarkan bihun sup..tidak pedas dan memenuhi seleraku..namun sejak di sini angin ku telah bertukar..aku tidak lagi gemarkan bihun sup yang tidak pedas sebaliknya aku memilih bihun tomyam yang semestinya cukup pedas..aku sendiri pun hairan bagaimana aku boleh bertukar citarasa..kalau dulu aku memang boikot makanan pedas..namun kini segalanya berbeda..aku sanggup menahan pedas dan menghabiskan semangkuk bihun tomyam..

Inilah kehidupan..alah bisa tegal biasa..cabaran hidup di sini menjadikan aku lebih berani..kini aku berjaya mengharungi “kepedasan” hidup..semoga hari-hari mendatang lebih mematangkan diri ini..

Hidup adalah ujian..hadapinya dgn KESABARAN dan KETABAHAN..bersabarlah duhai insan..~~

p/s: di sini ku kenal erti cinta..;)

2 comments:

yuhazlina said...

Mungkinkah saya?? kawan2 sebaya..macam2 perkara dilakukan bersama..kekadang bergelak ketawa bersama, berbalah tak semena-mena dan jua berkongsi kisah suka dan duka.

bihun tomyam yang semestinya cukup pedas..segalanya yg pedas2 belaka...

Insyirah said...

mmg awk la..dan sume kwn2 kite yg sntiasa bersama...

sy akan rindukan yus sntiasa..tq sudi kwn ngn sy..=)

 

blogger templates | Make Money Online