May 31, 2010

kisah berbeda..

kami berkawan baik..sama sedarjah..belajar bersama..main bersama..lalalala..[sila sambung sendiri rangkap seterusnya=)] aku dan fifi..kami mula berkenalan sjak di tingkatan 1 lagi..dan alhamdulillah persahabatan kami terjalin hingga sekarang..pelbagai ragam dan memori indah tlh kami ukirkan sepjg bersama menempuhi alam remaja..suka duka..tawa dan air mata..dan semua itu kemas tersimpan dilipatan kenangan yg x mungkin dilupakan..

selepas tamat SPM fifi menerima tawaran sbg pelajar kejururawatan di HUKM dan aku ke pusat matrikulasi..walau jarak memisahkan namun kami setia berhubungan..berkongsi segala cerita terasa mndekatkan kami yg jauh dimata..dan sterusnya diriku tercampak ke bumi USIM dan fifi msih di HUKM..terasa sekejap masa berlalu..tika diriku msih bertatih di USIM fifi tlh pun mnamatkan kursusnya dan bkrja di HUKM..

tahun 2008..fifi tlh bertemu DrAzrul sbg pelengkap hdupnya tika aku br bertatih memasuki alam pkrjaan..dan kini..jatuh bangunku di UPSI mencoretkan warna warni dlm diari hidupku..
20052010..fifi tlh pun slamat mlahirkan seorang putera sbg permata hati mereka berdua..terasa lengkap hidupnya yg kini bergelar isteri dan ibu..

walau dulu kami bersama menyulam pelbagai impian..namun perancangan Allah mengatasi segalanya..tika ini aku masih sendiri menanti Drhatiku..dan perancangan Allah adalah yang terbaik~~

“Ya Allah, aku tidak nampak lagi di mana hikmah-Mu menetapkan demikian. Ilmuku yang terbatas tidak mampu menjangkau ilmu-Mu yang Maha Luas. Tetapi aku tetap yakin… Engkau Maha Benar ya Allah. Syariat-Mu tetap benar, betul dan baik.”

Yakin dengan Allah~~


(Muhammad Afiq Fyrdaus..permata hati fifi & azrul)

2 comments:

yuhazlina said...

Pertemuan dan perpisahan lumrah dalam kehidupan.Bergantung kepada diri sendiri untuk memanjangkan ukhwah yang telah tersedia terjalin.

Insyirah said...

bertemu x jemu..berpisah x gelisah..-ustaz pahrol pnye ayat..=)

 

blogger templates | Make Money Online